Sponsoren

De Koets’n Keerls organiseert het Nederlands Kampioenschap Tradioneel Gerij 2019

In 2019 organiseert De Koets’n Keerls het nationaal kampioenschap voor tradioneel gerij op zaterdag 14 september op het landgoed van Kasteel Warmelo te Diepenheim.

De Twentse Rijtuig- en Arresleevereniging "De Koets'n Keerls" is een vereniging met meer dan 300 leden. Ze heeft als doel om de mensport en het arresleerijden te bevorderen. Ook stimuleert zij het verzamelen, hebben en onderhouden van koetsen, arresleden en ander gerij dat bij de mensport wordt toegepast. Tevens wil de vereniging de kennis omtrent het aangespannen paard, omtrent rijtuigen en tuigmakerij en alles wat met het aangespannen rijden in verband staat verdiepen en uit dragen.

Maar voorop staat bij de "De Koets'n Keerls" dat er een kameraadschappelijke sfeer wordt gevormd, voor iedereen is er wel plaats.

Als één van de grootste menverenigingen van Nederland vindt De Koets’n Keerls het een eer de organisatie op haar te nemen. Dit helemaal vanwege het heuglijke feit dat in 2019 de vereniging haar 50 jarig jubileum heeft. Een dergelijk jubileum kan niet beter gevierd worden dan met een tocht van tradioneel gerij die een ieder terug brengt naar oude tijden. Geheel in authentieke stijl, koets, kleding en gebruiken, zullen de aanspanningen strijden om de nationale titel. Om te kunnen deelnemen aan de Nederlandse kampienschappen moeten zij zich in de loop van 2019 kwalificeren.

Naast het kampioenschap zullen tevens andere authentieke rijtuigen deelnemen aan de rit, zodat de uiteindelijke optocht ongeveer 50 koetsen groot zal zijn. Op het terrein van Landgoed Warmelo vindt er verder een doorlopend programma plaats georganiseerd door en met Koets’n Keerls en Vrouleu. Een greep uit het programma: damescaroussel, ringsteken, stedelijke dansers, harmonica-orkest, mini-marathon, kinderdorp en nog veel meer…

Als locatie voor dit prachtige evenement heeft Kasteel Warmelo te Diepenheim haar landgoed ter beschikking gesteld. Op en rond dit landgoed zal het evenement plaatsvinden, dat overigens toegankelijk is voor publiek. Tevens zijn de tuinen van Kasteel Warmelo geopend.